Avui la classe ha estat dirigida per la Conchita Marquez.
La Conchita ens ha lligat les classes teòriques d’en David amb les seves aportacions, parlant de com i que ensenyar de les ciències.
La Conchita ens ha lligat les classes teòriques d’en David amb les seves aportacions, parlant de com i que ensenyar de les ciències.
Un bon mestre/a de ciències ha de transmetre als seus alumnes les ganes de conèixer, d'emocionar-se, ensenyar-los a mirar el món amb ulls nous i intentar que imaginin i representin les seves idees. Tot això només ho pot aconseguir si el mestra ho porta a dins.
Però, com transmetre-ho als seus nens i nenes?
Aconseguint que tinguin ganes de conèixer/d'emocionar-se mitjançant PREGUNTES, a partir d’ella es creen situacions i contextos. El fet de plantejar-se preguntes és realment important (tant pels mestres, com pels infants). És important crear contextos i situacions.
Aconseguir que els infants mirin el món amb els ulls de la ciència i el model d'ésser viu juga un paper important. Cal ensenyar als nens i nenes que:
- Tot ésser viu prové d'un altre ésser viu que s'assembla a ell. És pot reproduir.
- Tots els ésser vius capten estímuls de l'exterior (del medi) i donen resposta.- Intercanvia matèria i energia amb el medi. Quan ho fa modifica el medi.
- Tot ésser viu prové d'un altre ésser viu que s'assembla a ell. És pot reproduir.
- Tots els ésser vius capten estímuls de l'exterior (del medi) i donen resposta.- Intercanvia matèria i energia amb el medi. Quan ho fa modifica el medi.
Existeixen tres aspectes bàsics del procés:
- Preguntes orientades a promoure la modelització.
- Preguntes orientades a promoure la modelització.
- Interaccions en el grup-classe utilitzant diferents llenguatges
- Manipulació dels materials.
A l’aula hem de manipular, fer-nos preguntes, contrastar informacions i opinions, observar, experimentar, interaccionar, utilitzar diferents llenguatges, etc.
S’ha de recordar en tot moment que el mestre o la mestra no són el focus d’atenció, si no que tots juguem un paper molt important a l’aula a l’hora de aprendre ciències.
No hay comentarios:
Publicar un comentario