lunes, 8 de noviembre de 2010

XERRADA Conchita Marquez


Avui la classe ha estat dirigida per la Conchita Marquez.
La Conchita ens ha lligat les classes teòriques d’en David amb les seves aportacions, parlant de com i que ensenyar de les ciències.


Un bon mestre/a de ciències ha de transmetre als seus alumnes les ganes de conèixer, d'emocionar-se, ensenyar-los a mirar el món amb ulls nous i intentar que imaginin i representin les seves idees. Tot això només ho pot aconseguir si el mestra ho porta a dins.

Però, com transmetre-ho als seus nens i nenes?

Aconseguint que tinguin ganes de conèixer/d'emocionar-se mitjançant PREGUNTES, a partir d’ella es creen situacions i contextos. El fet de plantejar-se preguntes és realment important (tant pels mestres, com pels infants). És important crear contextos i situacions.

Aconseguir que els infants mirin el món amb els ulls de la ciència i el model d'ésser viu juga un paper important. Cal ensenyar als nens i nenes que:
- Tot ésser viu prové d'un altre ésser viu que s'assembla a ell. És pot reproduir.
- Tots els ésser vius capten estímuls de l'exterior (del medi) i donen resposta.- Intercanvia matèria i energia amb el medi. Quan ho fa modifica el medi.

Existeixen tres aspectes bàsics del procés:
- Preguntes orientades a promoure la modelització.

- Interaccions en el grup-classe utilitzant diferents llenguatges

- Manipulació dels materials.


A l’aula hem de manipular, fer-nos preguntes, contrastar informacions i opinions, observar, experimentar, interaccionar, utilitzar diferents llenguatges, etc.


S’ha de recordar en tot moment que el mestre o la mestra no són el focus d’atenció, si no que tots juguem un paper molt important a l’aula a l’hora de aprendre ciències.

No hay comentarios:

Publicar un comentario