lunes, 15 de noviembre de 2010

Classe teorica "Un bon mestre/a"

Avui hem començat la classe d’una manera diferent, hem col·locat les taules en forma de “U” i hem realitzat un debat per tal de fomentar la comunicació a l’aula. Hem parlat sobre “Com ha de ser un mestre/a de ciències?”, aquest he estat un tema triat pel David.


Es important que a l’aula és pensi en la posició en que col·loquem l’alumnat per tal d’establir comunicació entre tots i totes els nens i nenes de l’aula, amb ells ha de ser igual, crec que és important la manera de col·locar les taules a les aules d’infantil per tal de potenciar això.
Com a mestres és molt important que: "És molt important que siguem capaços d'intervenir en certs moments per ajudar el grup classe a avançar". A nosaltres ens ha fet falta una petita empenta.


Al llarg de la conversa han anat sorgint diversos comentaris i aportacions interessants com ara:


- La importància de compartir el coneixement.
- Que a l’aula hi hagi un ambient adequat per que és donin aquests tipus de converses, agradable, de respecte,...
- Que la pregunta que és plantegi doni joc per iniciar un debat o diàleg i no nomes un joc de pregunta-resposta.
- Etc...

Tal i com ha anat la conversa podria dir que s’ha tractat d’una conversa “acumulativa”, tal i com diu Neil Mercer.

Per últim dir que això mateix que ha passat avui a l’aula és un bon exemple per poder posar en practica a una aula d’educació infantil, d’aquesta manera anirem acostumant als nens a mantenir converses que potenciïn el diàleg per pensar de manera col·lectiva i puguer arribar a conclusions i a adquirir coneixements compartits.


No hay comentarios:

Publicar un comentario