lunes, 22 de noviembre de 2010

COM FER PREGUNTES SOBRE EL MODEL D'ÉSSER VIU:

Desprès de les classes que portem realitzades sobre aquesta assignatura crec que ens ha de quedar ven clar que no perquè com a mestre diguis una cosa els alumnes entenen allò que dius, és a dir, cadascú de nosaltres ho podem interpretar de maneres molt diferents i per tant això no vol dir que la feina necessariament ha d’estar mal feta.
En un primer moment les preguntes les ha de fer el mestre per tal d’anar acostumant als nens i les nenes a que en un futur les facin ells/es.
Hem de tenir sempre molt present al tractar-se de ciències que les preguntes més interessant són aquelles que no és poden contestar amb una enciclopèdia. D’aquesta manera aquest tipus de preguntes permetran fer coses diferents als alumnes.

Una manera de com plantejar-se-les és fer preguntes que tinguin a veure amb les diferents funcions dels essers vius:

ESTAN FORMATS PER CÈL·LULES :
NUTRICIÓ: Intercanvi matèria i energia amb el seu medi, en fer-ho el modifica.
REPRODUCCIÓ: Prové d’altres éssers vius. Es pot reproduir.
RELACIÓ: Rep estímuls de l’exterior i reacciona.

Aquestes preguntes es poden classificar en diverses categories: Descripció, explicació causal, comprovació , generalització, predicció, gestió, opinió i valoració.
A la classe s’han realitzat alguns exemples d’aquestes preguntes, com ara la següent:
Predicció: Què passarà si un peix es trenca una aleta?

Recordem que una mateixa pregunta ens ha de donar joc per a parlar i saber-ne més sobre un mateix esser viu. Han de ser preguntes que ens permetin fer-ne una investigació.

No hay comentarios:

Publicar un comentario